Dzienny Dom Seniora+ w Głuchołazach

Dzienny Dom Seniora+ w Głuchołazach

  • Dodano:
  • Odsłon: 343

Z radością informujemy mieszkańców gminy Głuchołazy, że Ośrodek Pomocy Społecznej w Głuchołazach rozpoczął już oficjalnie nabór uczestników Dziennego Domu "Senior+" przy Al. Jana Pawła II 9. W placówce trwają trwają

Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej

Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej

  • Dodano:
  • Odsłon: 136

Powiat Nyski - realizator Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nysie informuje, że w 2020 roku przystąpi do realizacji

Świąteczna Paczka 2019 - podzękowania

Świąteczna Paczka 2019 - podzękowania

  • Dodano:
  • Odsłon: 105

Ośrodek Pomocy Społecznej w Głuchołazach pragnie serdecznie podziękować wszystkim Darczyńcom, którzy kierując s

Komunikat

Dzienny Dom Seniora+ w Głuchołazach - Ośrodek Pomocy Społecznej w Głuchołazach rozpoczął już oficjalnie nabór uczestników Druki do pobrania - aktualizacja wzorów wniosków o świadczenia dla rodzin Terminy wypłat - grudzień 2019 Skierowania - pomoc żywnościowa (FEAD) pokój nr 9. Wydawanie skierowań od 7:00 do 10:00 oraz od 14:00 do 15:00

Szczegółowe informacje

Zespół Interdyscyplinarny

Powołanie Zespołu Interdyscyplinarnego nastąpiło na podstawie Zarządzenia Nr 50-PR.12/2011 Burmistrza Głuchołaz z dnia 2 lutego 2011r. w sprawie powołania Zespołu Interdyscyplinarnego.

 

Do zadań Zespołu należy integrowanie i koordynowanie działań instytucji zajmujących się przemocą poprzez:

  • diagnozowanie problemu przemocy w rodzinie;
  • podejmowanie działań w środowisku zagrożonym przemocą w rodzinie mających na celu przeciwdziałanie temu zjawisku;
  • inicjowanie interwencji w środowisku dotkniętym przemocą w rodzinie;
  • rozpowszechnianie informacji o instytucjach, osobach, możliwościach udzielenia pomocy w środowisku lokalnym;
  • inicjowanie działań w stosunku do osób stosujących przemoc w rodzinie;

 

W skład Zespołu Interdyscyplinarnego wchodzą przedstawiciele:

  • jednostki organizacyjnej pomocy społecznej,
  • Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
  • Policji,
  • oświaty,
  • ochrony zdrowia,
  • organizacji pozarządowych,
  • kuratorzy sądowi.

 

W przypadku podejrzenia występowania przemocy w rodzinie Niebieską Kartę mogą założyć następujące jednostki:

  • jednostki organizacyjnej pomocy społecznej,
  • Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
  • Policję,
  • oświatę,
  • ochronę zdrowia
  • Zespół Interdyscyplinarny.

 

Procedura „Niebieskie Karty” realizowana jest w ramach tzw. grupy roboczej, która pracuje na rzecz konkretnej rodziny.

Partnerzy