Informacje o ośrodku

  • Publikacja:
  • Odsłon: 17 926

Ośrodek Pomocy Społecznej w Głuchołazach (OPS) jest jednostką organizacyjną Gminy Głuchołazy, która działa na podstawie Uchwały Nr X/59/90 Rady Narodowej Miasta i Gminy w Głuchołazach z dn. 15 marca 1990 r. w sprawie utworzenia Ośrodka Pomocy Społecznej w Głuchołazach oraz Statutu zatwierdzonego Uchwałą Rady Miejskiej w Głuchołazach z dn. 28 marca 2018 r. w sprawie nadania Statutu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Głuchołazach.

 

Ośrodek Pomocy Społecznej wykonuje zadania, w szczególności w zakresie:

  • pomocy społecznej zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tj.: Dz. U. z 2015 r., poz. 163)
  • dodatków mieszkaniowych zgodnie z ustawą z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (tj.: Dz. U. z 2013 r., poz. 966, z późn. zm.)
  • świadczeń rodzinnych zgodnie z ustawą z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (tj.: Dz. U. z 2015 r., poz. 114, z późn. zm.)
  • świadczeń z funduszu alimentacyjnego, zgodnie z ustawą z dnia 7 września 2007r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (tj.: Dz. U. z 2016 r., poz. 169, z późn. zm.)
  • zasiłków dla opiekunów, zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2014 r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów (tj.: Dz. U. z 2016 r., poz. 162 z późn. zm.)
  • dodatku energetycznego zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (tj.: Dz. U. z 2012 r., poz. 1059, z późn. zm.)
  • przeciwdziałania przemocy w rodzinie zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (tj.: Dz. U. z 2015 r., poz. 1390, z późn. zm.)
  • wsparcia rodziny zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tj.: Dz. U. z 2015 r., poz. 332, z późn. zm.)
  • profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz integracji społecznej osób uzależnionych od alkoholu, zgodnie z ustawą z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tj.: Dz. U. z 2015 r., poz. 1286, z późn. zm.)
  • przeciwdziałania narkomanii zgodnie, z ustawą z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (tj.: Dz. U. z 2016 r., poz. 224, z późn. zm.)

 

Ponadto Ośrodek realizuje zadania w oparciu o:

  • ustawę z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj.: Dz. U. z 2015 r., poz. 1515, z późn. zm.)
  • ustawę z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj.: Dz. U. z 2016 r. poz. 23 z późn. zm.)
  • ustawę z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tj.: Dz. U. z 2013 r., poz. 885 z późn. zm.)
  • ustawę z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym (tj.: Dz. U. z 2011 r. Nr 43, poz. 225 z późn. zm.)
  • ustawę z dn. 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (tj.: Dz. U. z 2015 r., poz. 581, z późn. zm.)
  • ustawę z dn. 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (tj.: Dz. U. z 2015 r., poz. 2082, z późn. zm.)
  • ustawę z dn. 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (tj.: Dz. U. z 2011 r., Nr 231, poz. 1375, z późn. zm.)
  • innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa, regulujących kwestie związane z działalnością Ośrodka Pomocy Społecznej